Διαβήτης: Ποια είναι η καλύτερη διατροφή;

Κοινοποίηση

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Ζήσης Ψάλλας

Εάν έχετε υψηλό επίπεδο γλυκόζης στο αίμα μπορεί να σας έχει συμβουλέψει ο γιατρός σας να χάσετε βάρος και να τρώτε λιγότερο λίπος και περισσότερες φυτικές ίνες.

Ποιες δίαιτες θα μπορούσαν να είναι εξίσου αποτελεσματικές -ή και πιο πολύ- με μια δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες; Οι δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων έχει αποδειχθεί ότι παράγουν μεγαλύτερη απώλεια βάρους βραχυπρόθεσμα. Εάν η απώλεια βάρους είναι ο πρωταρχικός παράγοντας πρόληψης του διαβήτη τύπου 2, τότε μια καλά διαμορφωμένη δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων (υψηλή σε μη αμυλούχα λαχανικά, φρούτα, ξηρούς καρπούς και σπόρους) θα ήταν πιθανώς εξίσου αποτελεσματική με τη συμβατική συμβουλή.

Υπάρχουν επίσης ενδείξεις ότι η προσθήκη πρωτεΐνης στη διατροφή μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο των επιπέδων γλυκόζης.

Μια πρόσφατη μεγάλη κλινική δοκιμή (DiRECT), καθώς και μια σειρά μικρότερων μελετών, έδειξαν ότι τα άτομα με διαβήτη τύπου 2 που χάνουν γρήγορα αρκετό βάρος μπορούν να αποκαταστήσουν την απόκριση ινσουλίνης πρώτης φάσης. Το αποτέλεσμα φαίνεται να είναι μεγαλύτερο σε άτομα που δεν είχαν διαβήτη τύπου 2 για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αυτό υποδηλώνει ότι το αποτέλεσμα θα ήταν ακόμη μεγαλύτερο σε άτομα με προδιαβήτη.

Η μελέτη αυτή έδειξε ότι οι συστάσεις για μείωση του συνολικού λίπους στη διατροφή είναι παρωχημένες. Είναι λάθος να περιορίζει κανείς τα υγιεινά λιπαρά, πιστεύοντας ότι έτσι θα διατηρήσει καλύτερα το βάρος του.

Δεν γνωρίζουμε με βεβαιότητα πώς το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο ή οι ξηροί καρποί μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη του διαβήτη τύπου 2, αλλά υπάρχει ένα αυξανόμενο σώμα έρευνας που υποδηλώνει ότι μια ομάδα ενώσεων που ονομάζονται πολυφαινόλες και βρίσκονται σε αυτά τα τρόφιμα (επίσης στον καφέ, το τσάι, τα μούρα και το κόκκινο κρασί) έχουν μια ποικιλία ευεργετικών επιπτώσεων στην υγεία. Δυνητικά οι πολυφαινόλες μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της φλεγμονής που μπορεί να βλάπτει τα παγκρεατικά κύτταρα και να προκαλεί αντίσταση στην ινσουλίνη.

Επομένως, οι παραπάνω διατροφικές προσεγγίσεις μπορεί όχι μόνο να είναι πιο αποτελεσματικές -επειδή είναι πιο εφικτές- από μια δίαιτα χαμηλών λιπαρών και πολλών φυτικών ινών, αλλά παρέχουν περισσότερες επιλογές στα άτομα που θέλουν να σταματήσουν την πορεία του προδιαβήτη προς το διαβήτη τύπου 2.

πηγή zougla.gr

Κοινοποίηση

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Οι Παραγωγοί

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ