Παχαίνουν οι ξηροί καρποί;

Κοινοποίηση

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Ζήσης Ψάλλας

Τα καρύδια είναι μια υγιεινή επιλογή ως σνακ σε σχέση με τις επεξεργασμένες εναλλακτικές λύσεις. Αλλά γνωρίζουμε ότι τα καρύδια έχουν πολλές θερμίδες και λίπος. Πρέπει λοιπόν να τρώμε ξηρούς καρπούς ή θα μας κάνουν να κερδίσουμε βάρος;

Υπάρχουν διαφορετικά είδη λιπών στη διατροφή μας και κάποια είναι καλύτερα από άλλα. Τα καρύδια περιέχουν κυρίως μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λίπη. Αυτοί οι τύποι λιπών είναι γνωστοί ως “καλά λίπη”. Μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της χοληστερόλης όταν τα τρώμε στη θέση των κορεσμένων λιπών. Τα καρύδια είναι πλούσια σε πολυακόρεστα λιπαρά, ενώ άλλα είδη ξηρών καρπών όπως τα φουντούκια και τα μακαντάμια έχουν περισσότερο μονοακόρεστο λίπος.

Ακόμα κι αν το είδος του λίπους στα καρύδια είναι καλό για εμάς, εξακολουθεί να παρέχει θερμίδες. Ωστόσο, μελέτες που εξέτασαν τις διατροφικές συνήθειες και το σωματικό βάρος των ανθρώπων για μεγάλο χρονικό διάστημα έχουν βρει ότι οι άνθρωποι που τρώνε ξηρούς καρπούς τείνουν να κερδίζουν λιγότερο βάρος στη διάρκεια του χρόνου από ό, τι οι άνθρωποι που δεν το κάνουν. Το ίδιο φαίνεται και στις κλινικές μελέτες που ζήτησαν από τους ανθρώπους να συμπεριλάβουν ξηρούς καρπούς στη διατροφή τους και στη συνέχεια εξέτασαν τις επιδράσεις στο σωματικό βάρος.

Δεν απορροφούμε όλο το λίπος στα καρύδια

Μια ανασκόπηση περισσότερων από 30 μελετών εξέτασε τα αποτελέσματα της κατανάλωσης ξηρών καρπών στο σωματικό βάρος. Δεν βρήκε ότι οι άνθρωποι που έτρωγαν ξηρούς καρπούς είχαν αυξήσει το βάρος, τον δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ) ή την περιφέρεια μέσης, σε σύγκριση με τα άτομα που δεν έτρωγαν ξηρούς καρπούς.

Μάλιστα, μια μελέτη βρήκε ότι τα άτομα που κατανάλωναν καρύδια έχασαν περισσότερο σωματικό λίπος από εκείνα που ακολουθούσαν ένα πρότυπο φαγητού με στόχο την απώλεια βάρους.

Υπάρχουν ορισμένες πιθανές εξηγήσεις για το γιατί η κατανάλωση ξηρών καρπών δεν φαίνεται να οδηγεί σε αύξηση τους βάρους.

Το λίπος στα καρύδια αποθηκεύεται στα κυτταρικά τοιχώματα του καρπού, τα οποία δεν διασπώνται εύκολα κατά την πέψη. Ως αποτέλεσμα, όταν τρώμε ξηρούς καρπούς, δεν απορροφούμε όλο το λίπος. Μερικά από τα λιπαρά υπάρχουν στα κόπρανα μας. Η ποσότητα των θερμίδων που απορροφούμε από την κατανάλωση ξηρών καρπών είναι 5-30% λιγότερο από αυτή που περιέχουν.

πηγή:zougla.gr

bowl of dried nuts

Κοινοποίηση

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Στο Καρπενήσι ο Α.Γκλέτσος για την παρουσίαση του ψηφοδελτίου στην Ευρυτανία (Φωτό)

Το πρόγραμμα του συνδυασμού “Ενωτική Περιφερειακή Κίνηση” και τους υποψηφίους του στην ομάδα της Ευρυτανίας ,παρουσίασε χθες Τρίτη 21/5  στο συνεδριακό κέντρο Καρπενησίου  ο υποψήφιος

Read More »

Οι Παραγωγοί

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ